De gegevens van De Huidkliniek
Mechelenlaan 100A
5628 VJ Eindhoven
Telefoon: 06 30058505
E-mail: info@skinmed.nl
Openingstijden:
Maandag | 13:00-17:00 |
Dinsdag | 09:00-17:00 |
Woensdag | 13:00-17:00 |
Donderdag | 13:00-17:00 |
Vrijdag | 09:00-17:00 |
Weekend | gesloten |
Navigeer naar Mechlenlaan 100A
De meest gestelde Vragen
Het is voor de huidtherapeut belangrijk om te weten wat de status van jouw algemene gezondheid is, zodat daar tijdens de behandeling rekening mee gehouden kan worden. Via het patiëntenportaal kan je jezelf registreren en een afspraak maken. Vervolgens worden deze gegevens beveiligd verwerkt en opgeslagen in jouw persoonlijke dossier.
Let op: Vergeet niet om je legitimatie naar je eerste afspraak mee te nemen.
Als je nog geen 16 jaar bent dan is de aanwezigheid van een ouder of voogd verplicht tijdens het intakegesprek.
Een afspraak annuleren kan uitsluitend telefonisch of per e-mail. Je wordt verzocht om een annulering zo spoedig mogelijk aan de huidkliniek door te geven.
Er worden kosten in rekening gebracht wanneer de afspraak niet wordt nagekomen of minder dan 24 uur voor aanvang wordt afgemeld. Deze kosten worden berekend op basis van de gereserveerde behandeltijd. De specifieke tarieven hiervoor zijn te vinden in de tarievenlijst.
De huidtherapeut is direct toegankelijk, dat wil zeggen dat je op eigen initiatief een afspraak mag maken. Wanneer je op eigen initiatief en zonder verwijzing de huidkliniek bezoekt wordt er een screening gedaan met behulp van een rode vlaggenlijst. Met deze vragenlijst kan de huidtherapeut ziekten en aandoeningen signaleren die niet in het eigen deskundigheidsgebied vallen. Wanneer de resultaten van de screening hiertoe aanleiding geven, zal de huidtherapeut naar de eigen huisarts of een andere zorgverlener verwijzen.
Het is logisch dat je als cliënt zeker wil weten dat je een professionele behandeling krijgt. Daarom is het goed om te weten dat Michelle van der Aalst lid is van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH). De beroepsvereniging speelt een faciliterende en bewakende rol door kwaliteitsinstrumenten te ontwikkelen en beschikbaar te stellen. Ook staat de huidtherapeut geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Het doel van dit register is het herkenbaar blijven als paramedicus, het stimuleren van kwaliteitsbevordering en het zichtbaar maken van specifieke deskundigheid. Voor registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici gelden criteria ten aanzien van werkervaring en deskundigheidsbevordering.
Indien je een aanvullende zorgverzekering hebt voor huidbehandelingen, kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding vanuit je zorgverzekeraar. De behandelingen voor acne, camouflage, en ontharing vallen binnen de dekking van de aanvullende verzekering. Voor oedeem- en littekenbehandelingen geldt dat de eerste 20 behandelingen vanuit het aanvullende pakket worden vergoed (uit het zogenoemde “beweegzorg” budget). Afhankelijk van de situatie en met een juiste indicatie kan de vergoeding daarna overgaan op een chronische vergoeding. Het is verstandig om bij je zorgverzekeraar na te vragen welke behandelingen binnen jouw polis gedekt worden en welke voorwaarden hieraan verbonden zijn. Neem contact op met je zorgverzekeraar voor gedetailleerde informatie over jouw rechten op vergoeding en de specifieke polisvoorwaarden.
De Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) regelt de relatie tussen de cliënt en de huidtherapeut. Zo regelt de wet bijvoorbeeld dat de cliënt opdrachtgever is tot zorg en dat degene recht heeft op informatie. De huidtherapeut is verplicht om in begrijpelijke taal uit te leggen wat er aan de hand is, welke behandeling nodig is en welke risico’s daaraan zijn verbonden. Eventueel behoort de huidtherapeut op alternatieven te wijzen. En de huidtherapeut mag de cliënt alleen behandelen als deze daartoe toestemming geeft. Ook is de huidtherapeut verplicht een medisch dossier bij te houden over de behandeling en de gezondheidstoestand van de cliënt. Bovendien heeft de cliënt recht op inzage in het eigen medisch dossier.
De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) regelt allerlei vormen van omgang met persoonsgegevens, onder andere het verzamelen van gegevens, het bewaren, raadplegen en het verstrekken ervan aan derden. Met jouw gegevens wordt vertrouwelijk omgegaan. Het patiëntendossier is veilig opgeslagen in een automatiseringssysteem dat is ontwikkeld voor de zorg. Deze gegevens kunnen in de beveiligde software niet verloren gaan of in onbevoegde handen terechtkomen.
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Als lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten is de huidtherapeut automatisch aangesloten bij het Klachtenloket Paramedici.
In de kliniek wordt de best mogelijke zorg aangeboden, maar toch kan het voorkomen dat je ontevreden bent over jouw ervaring in de kliniek. In dergelijke gevallen mag je de klacht eerst bespreken met de betreffende huidtherapeut. Vaak kan je dan samen tot een bevredigende oplossing komen. Daarnaast kan ook een klachtenformulier opgevraagd worden via info@skinmed.nl. Na het indienen van jouw klacht wordt je zo spoedig mogelijk uitgenodigd voor een gesprek. Indien jullie er niet samen uitkomen dan kan je een klacht indienen via het klachtenformulier van het Klachtenloket Paramedici en zal een onafhankelijke klachtenfunctionaris de klacht in behandeling nemen. Mocht de afhandeling van de klacht met de bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet tot de gewenste oplossing leiden en wil je de klacht doorzetten? Dan kan je er voor kiezen om de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie en wordt het een geschil. De geschillencommissie stelt vast of het geschil in behandeling wordt genomen.
In de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) staat dat je recht hebt om (bepaalde gegevens uit) jouw eigen medisch dossier te laten vernietigen. De huidtherapeut moet een verzoek daartoe in beginsel accepteren, behalve als de huidtherapeut een beroep kan doen op een weigeringsgrond. Het is belangrijk om te weten dat de vernietiging van jouw eigen dossier nadelig is voor de continuïteit van de zorg binnen de huidkliniek.
Een verzoek om jouw eigen dossier geheel of gedeeltelijk te vernietigen moet via info@skinmed.nl ingediend worden. Hierna wordt je zo spoedig mogelijk uitgenodigd om in de kliniek een formulier in te vullen en jezelf te legitimeren. Als de huidtherapeut besluit om de gegevens niet te vernietigen, dan wordt je schriftelijk geïnformeerd waarom de gegevens niet vernietigd worden. Deze schriftelijke reactie bewaart de huidtherapeut in jouw dossier.