Lees meer over de Algemene Voorwaarden
Laatste update: 01-01-2025
Deze algemene voorwaarden bevatten belangrijke informatie over de rechten en verplichtingen van zowel de gebruiker als SkinMed met betrekking tot het gebruik van de diensten en producten. Door gebruik te maken van de diensten gaat u akkoord met de voorwaarden die in dit document zijn vastgelegd. Het doel van deze voorwaarden is om duidelijke afspraken te maken over de werking van de diensten, de verantwoordelijkheden van beide partijen en de procedures in geval van geschillen. Het wordt aangeraden om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen.
1.1. Huidtherapeut: Michelle van der Aalst, huidtherapeut en eigenaar van SkinMed, gevestigd te Eindhoven aan de Mechelenlaan 100A. Michelle van der Aalst is lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten ("NVH") en werkt conform de vigerende beroepscode van de NVH. SkinMed functioneert als huidtherapeutische praktijk onder haar leiding.
1.2. Cliënt: De natuurlijke persoon die een eerste afspraak maakt voor een intake en/of opdracht geeft tot behandeling, of diens wettelijke vertegenwoordiger.
1.3. Overeenkomst: De behandelovereenkomst tussen de huidtherapeut en de cliënt, waaronder ook afspraken over aanvullende diensten en/of producten vallen.
1.4. Producten: Alle huidverzorgingsproducten die door SkinMed worden aangeboden voor verkoop via de praktijk of de webshop.
1.5. Webshop: Het online platform van SkinMed waar huidverzorgingsproducten worden verkocht.
1.6. Voorwaarden: Deze algemene voorwaarden, die onderdeel uitmaken van iedere overeenkomst tussen de cliënt en de huidtherapeut.
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, leveringen van producten en overeenkomsten tussen de cliënt en de huidtherapeut.
2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.
2.3. De huidtherapeut behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch aan de cliënt meegedeeld en treden één maand na bekendmaking in werking, tenzij anders vermeld.
2.4. Op de overeenkomst is tevens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) van toepassing.
3.1. De overeenkomst omvat de opdracht van de cliënt aan de huidtherapeut tot het uitvoeren van (geneeskundige) behandelingen en/of het leveren van producten.
3.2. Voorafgaand aan de behandeling dient de cliënt toestemming te verlenen. Indien gewenst kan de huidtherapeut schriftelijke toestemming verlangen.
3.3. De huidtherapeut kan hulppersonen inschakelen voor de uitvoering van de behandeling. Aansprakelijkheid voor tekortkomingen van deze hulppersonen is uitgesloten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid van de huidtherapeut.
3.4. Indien de cliënt geen toestemming verleent of deze intrekt, zal de huidtherapeut de behandeling niet uitvoeren.
4.1. De cliënt is verplicht om tijdens de intake een geldig legitimatiebewijs te tonen ter identificatie. Indien de cliënt geen geldig legitimatiebewijs kan tonen, wordt de intake en de daarop volgende afspraken geannuleerd en wordt de cliënt het annuleringsbedrag in rekening gebracht, zoals beschreven in artikel 7.1 van deze voorwaarden.
4.2. De cliënt is verplicht om de huidtherapeut tijdig te voorzien van alle relevante informatie die noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst.
4.3. De huidtherapeut verstrekt de cliënt volledige informatie over de behandeling, verwachte resultaten, risico’s en alternatieven.
5.1. Tarieven voor behandelingen en producten worden jaarlijks vastgesteld en gepubliceerd. Tarieven zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.
5.2. Voor pakketten van behandelingen geldt een uiterste gebruiksdatum, die bij aanschaf wordt gecommuniceerd.
5.3. Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om na te gaan of behandelingen worden vergoed door de zorgverzekeraar en om facturen in te dienen voor declaratie.
6.1. Betaling voor behandelingen dient te geschieden via een digitale betaallink, welke voorafgaand aan of direct na de behandeling aan de cliënt wordt verstrekt. Contante betalingen of betalingen via pin worden niet geaccepteerd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
6.2. Voor producten in de webshop dient betaling te geschieden bij het plaatsen van de bestelling.
6.3. Indien een factuur niet binnen de gestelde termijn wordt voldaan, is de cliënt in verzuim en kan de huidtherapeut wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen.
6.4. Bij betalingsachterstand behoudt de huidtherapeut zich het recht voor om verdere behandelingen op te schorten.
7.1. Afspraken kunnen tot uiterlijk 24 uur voor de geplande tijd kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering binnen 24 uur of het niet verschijnen op een afspraak wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht tegen het tarief zoals opgenomen in de tarievenlijst.
7.2. De intake wordt in rekening gebracht tegen het tarief zoals opgenomen in de tarievenlijst. Indien de cliënt de intake nakomt, worden de kosten voor de intake niet in rekening gebracht. Bij niet verschijnen of te late annulering van de afspraak, wordt het volledige tarief in rekening gebracht.
8.1. Producten zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik. Door een bestelling te plaatsen, verklaart de cliënt dat deze de producten niet doorverkoopt.
8.2. Retourneren van producten is alleen mogelijk indien deze ongeopend, onbeschadigd en binnen 14 dagen na ontvangst worden teruggestuurd. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de cliënt, tenzij anders overeengekomen.
9.1. De huidtherapeut is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit onjuiste of onvolledige informatie van de cliënt.
9.2. Aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat wordt uitgekeerd door de aansprakelijkheidsverzekering van de huidtherapeut.
9.3. De huidtherapeut is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade of winstderving.
10.1. De huidtherapeut verwerkt persoonsgegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
10.2. Gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het leveren van diensten en communicatie met de cliënt. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze privacyverklaring.
11.1. Klachten dienen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de behandeling, schriftelijk te worden ingediend.
11.2. Indien een klacht niet intern wordt opgelost, kan de cliënt zich wenden tot de Patiënten Advies Commissie (PAC) of het Klachtenloket Paramedici.
11.3. Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
12.1. Indien een bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de overige bepalingen onverlet